Kell neked a látogatók email címe?

Ha vállalkozó vagy, lehet, hogy hallottad már valakitől, “kell neked a látogatók email címe!” Biztosan voltál már vagy leszel úgy, hogy beírsz a keresőbe egy szót, mert azzal a témával kapcsolatban keresel valamit. A Google erre kidob egy csomó oldalt, amit erre a kulcsszóra relevánsnak és hasznosnak tart. Rákattintasz az elsőre, vagy a másodikra, és elkezdesz böngészni az oldalon, keresve amire, kíváncsi vagy. Például egy új biciklit szeretnél venni, ezért megnézed mi a kinálat és milyen árban mennek éppen a neten.

Kinézed magadnak a kedvencedet és megtudod, hogy az a bicikli “X” ft ba kerül, de neked nincs annyi pénzed, ezért úgy döntesz, megnézed máshol nem – e olcsóbb. Ezért megnyitsz még vagy öt weblapot, de azt tapasztalod, hogy mindenhol anmnyiba kerül, de már nem is emlékszel az első oldalra, vagy nem tartod fontosnak megjegyezni. Azt mondod, gyűjtesz rá pénzt, aztán majd megrendeled, vagy elmész személyesen a boltba.

A webshop szempontjából ez nem jó hír, mert semmi garancia nincs arra, hogy te visszatérsz még valaha az oldalra. Meggondolhatod magad, mást is szeretnél, két nap múlva már nem az a fontosabb, hanem egy új telefon, bármi közbe jöhet. De ha mégis vennél, nem biztos hogy náluk fogod megvenni.

Erre találták ki azt a megoldást, hogy mikor először  megnyitod a weblapot, pár másodperc múlva felugrik az “pop up” ablak ahol egy kihagyhatatlan ajánlatot, pl 20% kedvezményt ajánlanak minden biciklire, ha most azonnal letöltöd a kupont. Ehhez meg kell adnod az email címedet, ahova elküldik a kódot.

Innentől kezdve, hogy te megadtad az email címedet már a “markukban vagy.”

További ajánlatokat emlékesztetőket küldenek majd, hogy nem használtad fel a kupont, vagy ehhez hasonlók. Ha majd fel is használod, továbbra is megmarad az kapcsolat és bármikor tudnak küldeni neked ajánlatokat, amikről természetesen letudsz iratkozni, de ha nem, akkor az jó nekik.

Ezért a kérdésre a válaszom az, hogy KELL NEKED A LÁTOGATÓK EMAIL CÍME!

De nem ez az egyetlen módja annak, hogy emailcímeket szerezz, erről majd írok egy külön cikket a közeljövőben. Addig olvasd el a keresőoptimalizálásról szóló írásomat is!